azalan marjinal fayda yasası ve internet projeleri

öncelikle açıklamam gerekirse fayda insanların aldığı hizmet yada üründen dolayı hissettiği tatmin duygusudur. azalan marjinal fayda yasası ise bir insanın ihtiyaç duyduğu ürünü veya hizmeti ilk alışındaki faydaya 10 puan dersek, aynı ürünü yada hizmeti ikinci kez alışındaki fayda 8 e düşecektir diye kabul eder ve bu her yeni birimde faydanın yine azalacağını öngörür. internet projelerinde ise bu faydadan çok tıklanma,ilgilenilme olarak görülür. örneğin benimde blogumdaki yazıları eklediğim türkiyedeki ilk digg klonu oyyla ilk çıktığında çok daha popülerdi fakat zamanla yeni çıkan klonlar mesela tusul, webiket yeni önerdikleri özelliklerle en önemliside yeni olmalarıyla daha çok oy alış verişinin olduğu daha çok yazının eklendiği hale geldiler. aslında belkide bu bir tüketim sorunudur nasılsa tvlerdeki diziler çok çabuk tüketiliyor diye herkes konuşuyorlar internet tvlere nazaran çok daha hızlı tüketilen bir yer popülerlikte çok çabuk geçiyor olabilir. çözüm önerim yok denebilir ancak insanların aklında daha çok yer edene kadar bu tip projelerin sürekli yenilikler yapması gerekmekte sanırım...

0 yorum var | yorum yaz:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

 

Featured Post

Metallica - Low Man's Lyric (Tr sözlü) - Acoustic

Gözlerim gerçekliği arıyor Parmaklarım damarlarımı arıyor Arka kapının eşiğinded bir köpek var Yağmurdan kurtulup içeri girmeli Düşüy...